Autoremmen
 
   
 
Klantenservice Vragen Transport Contact Orderstatus Veilig betalen Montagehulp Laagste prijs
 
 
Kies een automerk...
 
Geen auto geselecteerd
Zoeken op merk

 
Zoeken op kenteken

 

Remschrijven en Remblokken  
Remdelen nat  
Remdelen overig  

 
Home > FAQ
 

F.A.Q.

 Product - Vragen over de Remdelen
 Bestellen - Vragen over het bestellen van remdelen
 Bezorgen - Vragen over de bezorging van de remdelen

Product
1. Waarom piepen mijn remmen?
Remmen kunnen om meerdere redenen een piepend geluid produceren. Meestal is het onschuldig, en wordt het piepen veroorzaakt door tijdelijk vocht. Mocht het piepen echter structureel voorkomen , dan is het echt tijd voor nieuwe remblokken en/of remschijven. Versleten remmen hebben een langere remweg tot gevolg en kunnen ook gevaarlijke situaties opleveren bij een noodstop. Als uw remmen regelmatig piepen of schuren dient u de remmen direct te controleren. Natuurlijk dient u altijd uw remmen periodiek te controleren om er zeker van te zijn dat u veilig op pad kunt.
 
2. Mijn rempedaal voelt zacht en 'sponzig'
Dit is niet normaal. Meestal heeft dit als reden dat er zich lucht in het remsysteem bevindt. Dit heeft een lage hydraulische druk tot gevolg. In sommige gevallen kan het zelfs tot gevolg hebben dat de remblokken te weinig kracht hebben om voldoende frictie te creeren. Zodat de auto niet meer veilig gestopt kan worden. Inspecteer uw auto onmiddellijk!
 

Bestellen
1. Hoe weet ik welke remblokken, remschijven etc.ik moet bestellen?
Het bestellen van de juiste onderdelen is bij Remshop eenvoudig. U kunt via Uw keteken of automerk en type het juiste onderdeel selecteren en stapgewijs doorlopen tot een bestelling. Mocht u u nog vragen hebben kunt u altijd contact opnemen middels telefoon of email.
 
2. Hoe kan ik een onderdeel ( remblokken, remschijven etc.) retourneren?
Mocht u onverhoopt een verkeerd onderdeel besteld of geleverd gekregen hebben, dan kunt u dit melden via email, Vermeld hierbij altijd het kenteken, het factuurnummer en het onderdeelnummer. U kunt vervolgens de onderdelen retour zenden. Als u goederen retour zendt worden de door Remshop.nl gemaakte verzendkosten aan u berekend,en ingehouden op het te crediteren bedrag, tenzij de oorzaak van het retourzenden te wijten is aan onjuiste informatie van Remshop.nl. Het retour zenden van onderdelen is alleen mogelijk als de onderdelen ongebruikt, en in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) worden aangeleverd. Wanneer het zo is dat u wel de juiste onderdelen heeft besteld, maar u heeft verkeerde onderdelen gekregen, dan worden deze kostenloos omgeruild. Zorg er voor dat de verpakking altijd onbeschadigd bij ons aankomt. Hiervoor verpakt u het geheel bij voorkeur nog eens in een andere doos. U mag geen plakband, stickers etc op de originele verpakking plakken. Wanneer de originele verpakking gescheurd, beplakt o.i.d. bij ons aankomt, brengen wij hiervoor 15% van de verkoopprijs extra in rekening. Mocht het zo zijn dat de verpakking kapot bij u aangekomen is, dan dient u dit vantevoren te melden.
 
3. Wat als de remblokken, remschijven etc. niet passen?
Houdt er rekening mee dat u zelf altijd eindverantwoordelijk bent voor het bestellen van de juiste onderdelen. Voor éénzelfde type auto zijn vaak verschillende onderdelen gebruikt. Zo kan het bijv. zijn dat twee op het oog dezelfde auto's toch verschillende remmen hebben. Het invullen van uw kenteken leidt meestal tot het juiste voertuig, maar niet altijd. Controleer dus altijd of u de juiste auto geselecteerd heeft. Mocht u onverhoopt een verkeerd onderdeel besteld of geleverd gekregen hebben, dan kunt u het onderdeel aan ons retourneren.
 
4. Hoe kan ik een garantieclaim indienen?
Als u van mening bent dat een bepaald onderdeel voor garantie in aanmerking komt, kunt u dat melden via het contactformulier. Vermeld hierbij altijd het factuurnummer, en het onderdeelnummer. Zonder factuur kunnen wij geen garantieclaims in behandeling nemen. Voor de afhandeling van een garantieclaim kunt u het onderdeel aan ons retourzenden. Vervolgens wordt het onderdeel door ons beoordeeld. Nadat wij uw garantieclaim hebben beoordeeld en goedgekeurd, wordt het betaalde bedrag gecrediteerd, of een vervangend onderdeel bezorgd.
 

Bezorgen
1. Levert remshop ook remschijven, remblokken, remdelen in het weekend?
Nee, helaas kunnen wij alleen op werkdagen bezorgen.
 
2. Kan ik mijn remschijven, remblokken, remdelen ook aan de chauffeur betalen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk, alle bestellingen moeten per bank zijn betaald voordat ze worden afgeleverd.
 
3. Kan de bestelling ook worden afgehaald?
Nee, dit is helaas niet mogelijk, alle bestellingen worden via onze dagelijkse bezorgroute bij u afgeleverd.
 
4. Verzendkosten remschijven, remblokken, remdelen ?
De verzendkosten zijn afhankelijk van de grootte van de order: Verzendkosten € 7,50 incl. BTW Voor afgelegen gebieden in Nederland moeten wij helaas een toeslag doorberekenen. Voor de afleveradressen met onderstaande postcodes zijn wij genoodzaakt een additioneel bedrag van 18 euro in rekening te brengen.
 
5. Wat is de levertijd van een bestelling ( remschijven, remblokken, remdelen) ?
Als het onderdeel op voorraad is, wordt het meestal de volgende werkdag geleverd. Wanneer het niet op voorraad is kunnen de levertijden varieren, afhankelijk van levering door de fabrikant
 



 
Autoremmen
 

Service


Onze merken
 
 
 

Copyright 2009-2015 Intrastores